Måndag 13 Mars

Tjenixen(:
Känns som att det har hänt jätte mycket sen jag skrev sist och ändå var det bara igår, hel wierd;P Förrästen är det någon mer än jag som tycker att det känts som söndag sen typ i fredag, men det är nog för när det är massa olika påskdagar så blir jag då alladeles snurrig x)

Jag kan berätta att igår efter jag varit ute och sprungit så blev det ut och övningsköra med papi. Jag började med att köra e4:an till Bergnäset och det var ju som sagt typ andra gången jag kör i trafikljus så jag var lite smått nervös men det gick vägen. For och körde omkring massor i bergnäset och fick för första gången testa star i backe men det gick ju toppen, pappa trodde nog inte riktigt att jag var en sån hejjare på start i backe;Phaha. Sen började pappa pressa mig på att jag skulle köra in till stan så att jag fick testa på att köra lite mer i trafikljus och med mer trafik omkring mig. Jag tänkte att jag måste ju börja köra mer så vi drog in mot stan. Och det kom trafikljus efter trafikljus men jag hade turen med mig än så länge så det gick super(: Körde runt typ hela stan och sen så frågade pappa om jag ville köra lite mer inne i själva stan och jag tänkte det kan ju inte vara så svårt om jag klarat det här. Så jag körde in mot stan igen och körde på varvsleden tror jag det heter och så stannar jag vid ett trafikljus för att svänga upp mot smedjegatan. Va fan tor ni inte händer då när det blir grönt, jag får kärringstopp mitt i korsningen! Jag får världenspanik och börjar fumla med nycklarna och pappa sitter och skriker på mig så det förvärrade ju bara saken. det hela slutar med att jag bakar tillbaka mot trafikljuset och som tur var var det ju ingen bakom mig men gissa om jag skämdes när massa bilar körde förbi, hujja vad hemskt det var!

Men en annan rolig sak var att sen så fortsatta jag ju ändå köra och allt rullade på och så kommer vi till den där rondellen vid mjölkudden. Jag kör som igenom den och sen ser jag att det är en svart bil som väntar på att köra ut och det ser prick ut som en sån bil Jokki och dom har tänkte jag. Tror ni inte det är Jokki som övningskör, jojomensen(: Hur coolt som hellst att vi träffas en gång till när båda övningskör mitt i stan, vad är oddsen liksom?;P haha

Kvällen spenderades med Jenny och tv-tittande som bestod av Wipeout och sanningens ögonblick, sedan blev det även sleepover hos min flicka. Det var sjuk längesen så det var verkligen efterlängtat(: Det var helt sjukt vi gick och la oss typ direkt efter sanningens ögonblick och då var typ klockan någon gång efter tio, men vi hade som ingen tanke på att det kanske var tidigt eller nå x) Fast sen låg vi typ och pratade tre timmar, så då han klockan bli ganska mycket iallafall.


Idag har det ju varit strålande sol och sjukt varmt! jag och Jenny har typ suttit ute hela dagen och bara hoppats på att snön ska smällta bort. Och vi fick äntligen ta fram våra cyklar, jag förstår inte vad det är med mig och cyklar men jag tycker det är lika roligt varje år att få ta fram sin cykel, jag blir som barn på nytt(:

Oj vad långt inlägg det här blev, hoppas ni tog er ner enda till slutet, nu ska jag hoppa i sängen, Pusstjing

Kommentarer
Postat av: jokki

jag hoppas jag har körkort nästa gång i möts i trafiken Gurr!

2009-04-14 @ 12:59:48
URL: http://jokkihanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0