Tisdag 20 Mars

Tänkte bara dra en kort resumé om våran Thailandsresa:

- Vi landade i Bangkok och spenderade 4 dagar där, vilket jag aldrig kommer göra om! Shoppingen var inte alls lika bra som väntat, maten i Bangkok var inte alls lika bra som i övriga Thailand, trafiken var kaos, det var sjukt varmt och sådär äckligt mycket avgasar nästan i klass med när vi var i New York. Så nej Bangkok var ingen höjdare och vi skulle ha lyssnat på alla som sa att vi skulle skippa Bangkok men man lär sig av sina misstag. Måste även säga att våran resa präglades av sjukt mycket otur också! Började redan i Bangkok med att våra taxichaufförer inte hittade till vårat hotell så vi snurrade runt där i stan i ca 2 timmar utan vatten, mat och nästan inte sovit på 24 timmar!

-När Bangkok var avklarat tog vi flyget till Krabi och Ao Nang. Där fick vi ännu mer otur, när vi landar i Krabi så spöregnar det och inte nog med det så går vi runt i Ao Nang och letar hotell med våra väskor i spöregn så när vi äntligen hittar ett hotell så kommer vi dit som dränkta katter! Hotellet vi hittade var väl ingen dröm direkt utan i vårat rum hittade vi kakerlackor så vi checkade ut nästa dag. Turen vände och vi hittade ett sjukt fint hotell där vi till och med fick deluxerum så vi levde riktigt bra dom 4 dagarna vi hade kvar där och gjorde flera utflykter till olika öar också.

-Vi lämnade Ao Nang bakom oss och tog färja till Phi Phi, men där blev vi inte kvar mer än i några timmar och kändes som att oturen kom tillbaka igen. Vi hade tänkt spendera några dagar där men usch vilken dålig ö... Kan tänka mig att det är kul att festa där om man är med ett gäng kompisar och är singel men inte annars! Hotellen var sjukt dåliga, maten var inte alls bra så efter att ha prommenerat runt hela ön så var det ingen av oss som ville vara kvar så vi bestämmde oss för att dra till Koh Lanta direkt.

- När vi kommer fram med färjan till Koh Lanta är alla sjukt less efter att ha rest hela dagen och besökt Phi Phi som var en besvikelse. Så vi tar in på första bästa hotell, men det kan ju vara det värsta jag sett! Väggarna i vårat rum var inte tätade ordentligt, sängkläderna skitiga och ödlor i rummet, jippi kunde vi få mer otur nu va! Så nästa dag går vi på hotelljakt och mitt i allt så hittar vi det perfekta hotellet, finally! Det är så sjukt fint hotell och vi får en lägenhet med två sovrum, två badrum, ett vardagsrum, ett kök och en stor terass! Så resten av tiden som är kvar innan det är dags för hemresa spenderar vi i Koh Lanta, det kändes ungefär som att komma till paradiset när vi var där.

- Den 14 påbörjar jag och Joel våran hemresa som kommer ta nästan 3 dygn...... Vi åker först från Koh Lanta tillbaka till Ao Nang och sover där en natt. Nästa dag åker vi vidare till Krabi och tar flyget därifrån tillbaka till Bangkok där vi spenderar en hel dag på stan och sen övernattar på ett par stolar på flygplatsen. Sen åker vi från Bangkok och mellanlandar i Doha där vi måste vänta 14 timmar och sen åker vi nattplan till Stockholm. Väl i Stockholm behöver vi bara vänta några timmar, så 11:30 lördag den 17 är vi äntligen hemma i Luleå igen! Kan vara den jobbigaste hemresa jag varit med om och det gör jag gärna inte om igen!

Trots alla motgångar vi har haft så har jag ändå haft en underbar resa med härliga människor! <3 Jag åker gärna tillbaka till Thailand igen med en lite större resekassa då och skippar Bangkok!

Bildbomb kommer när bilderna och min dator vill sammarbeta med varandra



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0