Fredag 30 Mars

Tjabba!

Idag började jag morgonen med en riktig storstädning av lägenheten! Sen åkte jag en sväng till stan och gick in på jobbet och åt Tacoslunch med Josse!(: Våran butik fick nämligen VG på lyftet så chefen bjöd hela jobbet på lunch!

Efter det kom Joel och hämtade mig och så åkte vi till Storheden och gick på massor av affärer där. Vi köpte lite smått och gott både inredning, gick på systemet och köpte mat!

Ikväll har jag haft en lugn kväll här hemma och kollat lite serier!(: Taggar för imorgon istället då det blir party!!!

Nu kom Joel och hela hans killgäng, dags att gå. Herrå!

Onsdag 28 Mars

Hallå!
Idag har jag jobbat 8-16, gillar verkligen att jobba den tiden även fast det blir en tidig morgon. Synd bara att man nästan aldrig får sluta 16! Har haft en riktigt bra dag på jobbet, jag har gjort mamma + bib rean helt själv! Även fast det inte är så svårt så är det ändå mycket att komma ihåg och kul att få lära sig lite själv. Annars så har dagen på jobbet flytit på riktigt bra och känns som att alla har varit inne i sitt eget men ändå sådär glada och trevliga!

Just det idag på jobbet sålde jag kläder till Soran Ismail, lite roligt att det just var han. För när jag såg honom först var det som att jag tänkte men det där ansiktet ser bekant ut innan det kopplade att det var en kändis!;)

Fick även hem mina Dr Denim idag, tänkte alla pratar om dom där jeansen och att dom är så populära så dom säljs slut överallt så kanske dags att prova dom. Eftersom jag typ lever i svarta jeans nuförtiden!

Tisdag 27 Mars

Tjenis!
Idag har jag haft en lugn och skön sovmorgon! Sen har jag pallrat mig in till stan för synundersökning, hade visst missat dom obligatoriska som man ska ha när man har linser så hade inte kollat synen på två år. Men den var precis samma så det var ju tur det!

Sen lunchade jag med Josse från jobbet!(: Vi tog en Ceasarsallad på Mat & Prat och sen gick vi till jobbet och jobbade 15-18:15!

Nu ska jag krypa ner i sängen för imorgon blir det tidig uppstigning, Godnatt!

Måndag 26 Mars

Hallå!
Idag vaknade jag av att telefonen ringde och det var jobbet som behövde mig så då var det bara att hoppa i kläderna och jobba 11-18:15! Kämpade på divan idag efter en löningshelg är det alltid som ett krigsfält där, nu kan man nästan se vad det finns för kläder där iallafall.

Tänkte visa allt jag shoppade i Thailand, som ni ser så satsade jag inte direkt på att köpa kläder då jag ändå jobbar i klädbutik utan jag köpte mer inredning och lite annat smått och gått!

Söndag 25 Mars

Bildbomd 3!

Lördag 24 Mars

Tjabba!
Idag har jag varit och bokstavligen krigat på jobbet 11-16:15! Löningslördag, den bästa/sämsta dagen att jobba på varje månad. Dagen gick då oerhört snabbt iallafall!

Efter jobbet åkte jag och Joel till mamma och pappa i Antnäs!(: Där blev vi bjudna på middag, oxfilé med inbakad potatis i ugn, pepparsås och en god sallad. Sen hade vi lite bildvisning från Thailand också, när man sitter och kollar på bilderna känns det inte som att vi kom hem därifrån för en vecka sen känns snarare som typ ett halvår sen;P

Resten av kvällen har jag kollat ikapp Vampire, lite jobbigt att man har missat så mycket bra nu när vi varit borta. Men nu har jag kollat ikapp alla serier igen, och det är många som börjar lida mot sitt slut på säsongen och är sådär sjukt bra just nu!

Fredag 23 Mars

Tjabba!
Idag har jag först varit och ätit lunch på stan med Josse från jobbet och Pernilla!(: Himla kul att träffa Pernilla igen efterom man inter ser henne så ofta när hon bor i Umeå nu. Vi gick och åt lunchbuffé på Olivers, första gången faktiskt men det var riktigt bra mat där och bra pris på buffén. Sen tog vi en liten runda på stan också(:

Sen gick jag och jobbade ett kort pass också, 15.18:15! Mycket folk såhär en fredagseftermiddag och fick jobba själv nere på barn så tiden gick i snigelfart!

Ikväll har jag hängt med Amanda och Josse!(: Vi tog en fika på Friends och hängde där några timmar och bara pratade och hade det trevligt!

Nu ska jag krypa ner i sängen för imorgon står jobb på schemat, Godnatt!

Torsdag 22 Mars

Bildbomb 2!

Onsdag 21 Mars

Bildbomb 1!

Tisdag 20 Mars

Tänkte bara dra en kort resumé om våran Thailandsresa:

- Vi landade i Bangkok och spenderade 4 dagar där, vilket jag aldrig kommer göra om! Shoppingen var inte alls lika bra som väntat, maten i Bangkok var inte alls lika bra som i övriga Thailand, trafiken var kaos, det var sjukt varmt och sådär äckligt mycket avgasar nästan i klass med när vi var i New York. Så nej Bangkok var ingen höjdare och vi skulle ha lyssnat på alla som sa att vi skulle skippa Bangkok men man lär sig av sina misstag. Måste även säga att våran resa präglades av sjukt mycket otur också! Började redan i Bangkok med att våra taxichaufförer inte hittade till vårat hotell så vi snurrade runt där i stan i ca 2 timmar utan vatten, mat och nästan inte sovit på 24 timmar!

-När Bangkok var avklarat tog vi flyget till Krabi och Ao Nang. Där fick vi ännu mer otur, när vi landar i Krabi så spöregnar det och inte nog med det så går vi runt i Ao Nang och letar hotell med våra väskor i spöregn så när vi äntligen hittar ett hotell så kommer vi dit som dränkta katter! Hotellet vi hittade var väl ingen dröm direkt utan i vårat rum hittade vi kakerlackor så vi checkade ut nästa dag. Turen vände och vi hittade ett sjukt fint hotell där vi till och med fick deluxerum så vi levde riktigt bra dom 4 dagarna vi hade kvar där och gjorde flera utflykter till olika öar också.

-Vi lämnade Ao Nang bakom oss och tog färja till Phi Phi, men där blev vi inte kvar mer än i några timmar och kändes som att oturen kom tillbaka igen. Vi hade tänkt spendera några dagar där men usch vilken dålig ö... Kan tänka mig att det är kul att festa där om man är med ett gäng kompisar och är singel men inte annars! Hotellen var sjukt dåliga, maten var inte alls bra så efter att ha prommenerat runt hela ön så var det ingen av oss som ville vara kvar så vi bestämmde oss för att dra till Koh Lanta direkt.

- När vi kommer fram med färjan till Koh Lanta är alla sjukt less efter att ha rest hela dagen och besökt Phi Phi som var en besvikelse. Så vi tar in på första bästa hotell, men det kan ju vara det värsta jag sett! Väggarna i vårat rum var inte tätade ordentligt, sängkläderna skitiga och ödlor i rummet, jippi kunde vi få mer otur nu va! Så nästa dag går vi på hotelljakt och mitt i allt så hittar vi det perfekta hotellet, finally! Det är så sjukt fint hotell och vi får en lägenhet med två sovrum, två badrum, ett vardagsrum, ett kök och en stor terass! Så resten av tiden som är kvar innan det är dags för hemresa spenderar vi i Koh Lanta, det kändes ungefär som att komma till paradiset när vi var där.

- Den 14 påbörjar jag och Joel våran hemresa som kommer ta nästan 3 dygn...... Vi åker först från Koh Lanta tillbaka till Ao Nang och sover där en natt. Nästa dag åker vi vidare till Krabi och tar flyget därifrån tillbaka till Bangkok där vi spenderar en hel dag på stan och sen övernattar på ett par stolar på flygplatsen. Sen åker vi från Bangkok och mellanlandar i Doha där vi måste vänta 14 timmar och sen åker vi nattplan till Stockholm. Väl i Stockholm behöver vi bara vänta några timmar, så 11:30 lördag den 17 är vi äntligen hemma i Luleå igen! Kan vara den jobbigaste hemresa jag varit med om och det gör jag gärna inte om igen!

Trots alla motgångar vi har haft så har jag ändå haft en underbar resa med härliga människor! <3 Jag åker gärna tillbaka till Thailand igen med en lite större resekassa då och skippar Bangkok!

Bildbomb kommer när bilderna och min dator vill sammarbeta med varandra

Måndag 19 Mars

Hallå!
Har haft fullt upp sen jag kom hem så har inte alls haft tid att uppdatera......

Igår var jag och Joel först och hälsade på Joels brorsa och hans tjej i deras nya lägenhet, och gav presenter. Sen åkte vi vidare och hälsade på Tobbes pappa Peter och Anna, som har tagit hand om våran Messi en helg, så vi gav även dom en lite present. Resten av dagen spenderade jag i Antnäs hos kära Jenny som hade kommit hem på besök och som jag nästan inte sett på 3 månader! Hon var verkligen så efterlängtad <3 Jag blev bjuden på både fika och middag där, sen fick jag höra massor om hennes Afrika-resa och se massor av fina bilder och hon fick höra om våran Thai-resa. Gissa om vi hade mycket tid att ta igen med varandra, så synd bara att jag inte hann träffa henne mer och att hon åker tillbaka till Stockholm idag!:( Amanda kom även förbi en sväng när jag var där så fick träffa henne också!(:

Idag blev jag inringd för jobb, så har jobbat 12-18:15! Så kul att vara tillbaka på jobbet igen har saknat jobbet och alla mina söta jobbarkompisar!(: Dock blev det en väldigt lugn start eftersom det nästan var tomt på folk på stan.

Ska försöka få in alla bilder från Thailand till datorn så kommer det en lite uppdatering om resan och massor med bilder antingen ikväll eller imorgon!

Lördag 17 Mars

Hallå!
Nu är vi hemma igen från Thailand, har haft en helt underbar resa!!!<3 Dock så har dom här tre sista dagarna bara bestått av att resa och vänta på plan på flygplatser så just nu är jag helt sjukt trött och hade faktiskt tänkt gå och lägga mig typ åtta på en lördagkväll...

Så alla ni nyfikna där ute som hade väntat er världens längsta uppdatering om resan och massa bilder får vänta till imorgon(: För nu ska jag äntligen få sova i min egen säng och sova en hel natt!

Bjuder på en bild från Koh Lanta med den fina solnedgången!