Söndag 23 Augusti

Tjabba(: Efter 5 dagar i Huvudstaden är vi äntligen hemma igen, ni villl säkert höra om allt vi gjort så här kommer en liten resumé:

Onsdag:
-Med pirriga magar flög jag och Amanda iväg 14:20 med planet som tog oss till Stockholm(: Vi klarade oss helskinnade från Arlande genom Arlnada Express till T-Centralen och med tunnelbana till Moster. Hos moster blev vi välkommnade med middag på bordet, så gott det var efter allt resande.
-Sen beställde vi en Taxi från Moster i Hagsätra till Solvalla Travbana, 2 mil och 400 kr fattigare tog vi oss dit(: Amanda den hästnörden ville ju gå på det stora travet med 1 000. 000 i första pris, så jag följde med. Har aldrig i mitt liv varit på trav tidigare, men kul vare då!(: Och vi spelade in alla våra pengar så det blev 80 kr i vinnst och två superglada tjejer.
-Efter det tog vi gratisbuss hem till Moster och somnade bums när vi kom hem.



Torsdag:
- Vi begav oss in till stan kring tio tiden, först gick vi där vid Drottningatan och virrade runt som några bondungar! Efter ett litet tag blev vi less så då åkte vi till Slussen och träffade Cia,Emma och Sandra i Amandas klass och gick på stan med dom där hela dagen.
- Just det klantig som jag var glömde jag Maria Gustafsson alla mina solbrillor hemma, och ni som känner mig vet ju att jag lever med mina solbrillor! Så då var det bara att köpa ett par nya, 49 kr för ett par risiga brillor, men jag var tvungen att ha ett par!
- Efter en hel dag där begav vi oss hem till Moster igen med trötta fötter och några shoppingpåsar rikare(:
 - Kvällen hade vi tänkt träffa lite folk men vi var så sjukt trötta så det blev en härlig hemmakväll hos Moster med fridrott på tv:n
(HAHA kolla in bilden på mig med det där snygga lilaglittriga plagget som fanns i en Secondhand butik, fy fan säger jag vem vill bära upp en sån!)



Fredag:
Det blev att inta staden igen, Men den här gånge lärde vi oss att hitta lite bättre!(: Vi köpte kulglass Ben & Jerry, har aldrig smakat något godare! Vi besökte plattan,gallerian, suok galleria och ett x antal h&m butiker.
-Träffade Jenny och Alex en kort sväng också, det var trevligt hade ju inte sett till dom på flera dagar!
-Med några till shoppingpåsar rikare begav vi oss hem till Moster för middag
-Kvällen spenderade vi inne i stan, kollade först in hur Cia,Emma och Sandra bodde och blev även att ta en fika med dom(: Sen tänkte vi gå på bio men filmen vi ville se hade redan börjat så det sket sig.



Lördag:
-Äntligen dagen vi hade väntat på, Lördag och Coldplay!
-Men först så träffade vi Amandas förlädrar och gick och åt lunch med dom på Pizza hut, finns inge godare pizzor!
-Klockan 16:45 kom jag och Amanda till Stockholmsstadion och möttes av en milslång kö! Där väntade Cia och Emma på oss som hade köat sen klockan två. snälla som dom var fick vi stå med dom och behövde bara köa mindre en än timme!;D
- När insläppet skedde klockan 17:30 så röck vi in och gissa vad, ALLA VI FICK STÅ LÄNGT FRAM!!;D
-Efter någon timmes väntade började det äntligen, förbandet var helt okej även fast vi inte lyssnade på det så mycket.
-Klockan 21:00 blev det helt tyst på Stockholmstadion och 30. 000 människor dog nästan när Coldplay intog scenen, Det var de bästa jag någonsin varit med om, kan fortfarande inte fatta att jag har sett dom!!!!:O
-Efter konseren var vi helt döda, så jag och Amanda plus hennes förlädrar begav oss till Max efter 12 timmar utan mat! Klockan halv fyra var jag och Amanda i säng hos Moster igen, vilken natt säger jag bara!




Söndag:
-Idag var det då dags för hemresa efter 4 timmars sömn, ni kan ju gissa om vi var lite slitna kanske! Och inte nog med det så hade vi världens otur hela dagen så inget gick som vi ville. Men vi han iallafall med planet som gick 12:10!
- Vid halv två tiden landade vi i Luleå igen, kändes både bra och dåligt. Skönt att få komma hem igen men nog kommer jag allt att sakna Stockholm och allt vad den här resan har bjudit oss på!(: Men det bästa av allt var ju att jag hade välrdens bästa Amanda med mig hela resan!<3



Bilder på allt jag har köpt kommer upp imorgon, pusstjing(:

Kommentarer
Postat av: amanda

åååh! va söt du är <3 så sjukt glad att de va dej jag hade med mig, fyfan va härligt vi haft det gumman <3

2009-08-23 @ 21:50:39
URL: http://amandaalarssson.blogg.se/
Postat av: linnea

shit vilken upplevelse att stå allra längst fram på en coldplay-konsert med så mycket folk. ohc ni hade bara köat en timme, jag blir typ less. hahaha:D

2009-08-23 @ 22:00:36
URL: http://linneastenqvist.blogg.se/
Postat av: jokki

alltså fatta hur bra platser ni hade, av 30.000!!! det är ås jävla sjukt att jag inte kan sluta tänka på det, jag får själv pirr i mage nnär jag ser det!!!

2009-08-25 @ 15:58:02
URL: http://jokkihanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0